Vítej, návštěvníku!

Skok na slovník Skok na diskusi Zvýraznění změn Zvýraznění uvozovek

Porovnání monoteistických náboženství

Zpět Obsah Dále

(z hlediska cti jejich boha)

V jiném článku (»Čeští heretici«) jsem se trochu otřel o pár světových náboženství, zde to mohu konečně lépe rozvinout.

Vynechám ateismus a polyteismy. Polyteismy dobře známe ze starověkého Egypta, Řecka, Říma... můj mírně zjednodušený pohled na tu bandu povalečů, ožralů a nemravů není optimistický. Samozřejmě mohli mít spoustu uctívačů, každý si tu mohl vybrat svého favorita, postavit si doma jeho oltáříček a uctívat ho. Ne že by to pomohlo, ale bylo to vhodné už kvůli sousedům – zbožný člověk požíval už tenkrát větší úctu.

O těchto bozích je ale známo, že žádná neřest jim nebyla cizí. Zeus(Jupiter), otec rodiny, nenechal na pokoji žádnou tuniku, která se mihla ve světě pod Olympem. To, že podváděli, lhali a křivě přísahali, je o nich notoricky známé. Sami nesmrtelní, měli obzvláštní potěšení poštvat smrtelníky proti sobě a pozorovat, jak si navzájem rozparují břicha a vraždí se na tisíc způsobů. Čest, jak ji chápeme dneska, jim byla bytostně cizí.

V článku »Čeští heretici« jsem se zaměřil na dvě nezbytné vlastnosti »dobrého« boha – pravdomluvnost a spravedlnost, ale dnes požaduji jednu – čestnost. Ta mimochodem zahrnuje obě dvě předchozí vlastnosti a ještě požaduje pár dalších. Nepovažuji za čestného žádného lháře (ani člověka, natož boha), rovněž tak nespravedlnost se ctí zrovna nesousedí.

Pravda, starověcí bohové byli věrným obrazem tehdejších lidí. Povaleči, ožralové, nemravové. A navíc – otrokáři, kteří se nechávali živit svými otroky. Říká se »Staří Římané postavili tak skvělé památky...« – ale postavili oni vůbec něco? Vždyť práci považovali za nehodnou člověka, pracovali přece jen opovrhovaní otroci. Sami vznešeně lenošili a pokud něco opravdu uměli, pak jedině – zabíjet. To uměli dobře. Měli skutečně vynikající, nejlépe vyzbrojené, organizované a vzorně disciplinované vojáky, služba ve vojsku byla u nich hodnotově nejvyšším právem, povinností i poctou. Avšak aby na ně měl kdo pracovat, neváhali přepadávat sousedy ve všech směrech, kde to slibovalo bohatou kořist a dostatečné množství otroků.

»Dobrý faraon«, který se staral o své poddané, chtěl nastolit v Egyptě ráj. Co k tomu potřeboval? Dobýt v sousedních zemích tolik otroků, aby jich na každého Egypťana pracovalo nejméně deset. Byl to ale chvályhodný úmysl? To se ví, otroků se nikdo neptal a roduvěrní Egypťané to samozřejmě uvítali a nadšeně se hlásili do armády bojovat za faraona (a pro získání těch deseti otroků pro sebe).

Takový byl ovšem celý tehdejší »civilizovaný« svět. Národ bez otroků jako kdyby nebyl – případně byl dobrý jen jako zdroj oněch otroků pro své »chytřejší a civilizovanější« sousedy.

Dnešní měřítka jsou ovšem poněkud jiná. Otrokářství jsme se horko ťažko zbavili (i když ještě ne úplně) a otrokáře už dávno nepovažujeme za »ctihodné«, jako ještě v předminulém století, kdy otroctví široce kvetlo nejen v Osmanské říši, ale i v Americe.

Nezdůrazňuje se ale, že sami Američané, kteří vládli na Severu, byli sami otrokáři. A Abraham Lincoln, který vedl válku proti Jihu, měl sám otroky a dlouho nevěřil, že otroctví není tak poctivé, jak se sám domníval.

Já ale považuji otrokářství za krajní nespravedlnost a nechci rozlišovat mezi otrokářstvím coby institucí, nebo otrokářstvím, jaké panovalo v sovětských táborech »gulag«. Postavit motykami, rýči a ručními nosítky na zeminu Bělomorkanal byla příšerná ukázka moderního otrokářství. Vězňové byli donuceni k vysilující práci v příšerných podmínkách, kdy jich statisíce umíraly, navíc bez nároku na sebemenší odměnu... i to je otrokářství!

A pokud otrokářství podporuje i jakási »vyšší bytost«, která by mohla a měla (!) být morálně aspoň trochu na výši, neuznávám ani její nárok na ctihodnost. Bůh, podporující otrokářství, není pro mě bohem, ale démonem bez cti.

A z toho hlediska mi dovolte posuzovat celá náboženství...

Bude to – přinejmenším poučné...

Začnu od těch nejméně ctihodných démonů, vydávajících se za bohy (nesrovnal jsem si je od nejhoršího k nejlepším, proč taky?). Od nejhorších začínám, abych je měl co nejdřív s krku...

 

Satan

Myslím, že kromě samotných satanistů se všichni slušnější lidé shodnou na tom, že tohle náboženství je absolutně nejhorší. Vyznávat zlo v chemicky čisté podobě? Satanisté to ale vnímají jinak – Satan dává ze všech démonů světa svým ovcím (zde spíše vlkům) nejvíc svobody. Zkrátka – dělejte si cokoli chcete! Chcete zabíjet? Zabíjejte, Satan vás za tu »svobodomyslnost« pochválí. Jen si musíte dávat pozor na ty, kdo v Satana nevěří, ti by vám za vraždy mohli dělat problémy. Stejně tak je Satan ideálním bohem pedofilů, pro ně má vždycky chválu. Chcete znásilňovat, týrat, mučit? Satan to samozřejmě schvaluje – jen si užijte! A kdo nejde se Satanem, bude po smrti jeho příznivcům otročit (pokud přežije sadistické mučení, které ho samozřejmě čeká).

Vyvolenci Satana mají prostě dovoleno všechno!

Že je to k drtivé většině lidstva nespravedlivé až běda? Tím se tenhle démon nezatěžuje. Morálka? Chechtot!

Chcete coby satanista konat dobré skutky? Chválu od něho ovšem nečekejte, ale – máte svobodu, můžete páchat i dobro! Nic není nemožné! Páchejte dobro, ale pokud možno tak, aby lidem co nejvíc škodilo! (Neřekli byste, kolik je dnes takových! A nemusí ani vyznávat Satana otevřeně!)

Z hlediska spravedlnosti je to ovšem absolutní dno, takže hovořit o Satanově cti nepovažuji za inteligentní.

 

Alláh

Alláh svým ovečkám tolik volnosti nedává. Naopak, Korán je snad nejvíc sešněroval příkazy a zákazy. Tohle nesmíš, tamto naopak musíš... A zatímco Satanovi je jedno, když se některý jeho příznivec »obrátí« a začne konat »dobro« (samozřejmě když se to dobro nakonec obrátí ve zlo, Satan se nejvíc raduje!), pro muslima je jediný trest za odpadlictví od víry smrt. Jsou to nejvíc připoutaní (a spoutaní) věřící ze všech, co znám (i když křesťané byli kdysi k odpadlíkům stejně nemilosrdní, ne-li horší.

Jak je to ale se ctí muslimů a Alláha zvlášť?

»Muslim nesmí lhát!« krásný to věru příkaz. Jenže nesmí lhát pouze jiným muslimům. Nevěřícím káfirům se naopak lhát smí a dokonce má, obelhaný, napálený a poškozený káfir je jako »dobrý« skutek ve víře.

»Muslim nepije alkohol!« – také chvályhodný příkaz. Proč je ale dnes v Evropě tolik ožralých muslimů? Inu, muslim nepije alkohol, ale »když se Alláh nedívá«, proč se neožrat jako prase?

»Muslim má pomáhat svým bratřím!« je další dobrotou zapáchající příkaz. Ano – ale jen svým bratřím ve víře! Ostatním lidem (káfirům) je dovoleno škodit podle chuti. Banda potřebuje přece nějakou vnitřní soudržnost!

A tisíce dalších povinností, od předpisových modliteb až po to, kterak si správně utírat zadek a správně Alláhovi vždy poděkovat za úspěšné vyměšování...

Což na druhé straně vede až k ohrožování lidských životů, když se to bere příliš zažraně. Známý byl případ českého chirurga v Anglii Rogozova, který uprostřed operace ke svému zděšení zjistil, že stojí nad rozřezaným pacientem úplně sám – všichni muslimští spolupracovníci prostě tiše ze sálu odešli »pomodlit se« (na což mají v Anglii plné právo!) a nechali ho osamoceného (je totázka, zda se aspoň za toho pacienta pomodlili, když už ho odevzdali Alláhovi). Když si na ně šel stěžovat, ředitel nemocnice ho prostě vyhodil. Tohle je spravedlnost podle muslimů...

A klíčový pohled na nespravedlnost nejvyšší – otrokářství?

Pravověrné muslimy čeká po smrti ráj, 72 panen (ženské, která byste chtěla být věčně znovu a znovu deflorovaná? Každá je přece ráda, že »už to má za sebou« a už nikdy víc pannou nebude, natož aby to měla dnes a denně i v ráji?)... a všichni nevěřící jim budou otročit věčně věků...

Ti největší fajnšmekři nudí své manželky, aby se po porodu nechaly sešít co nejtěsněji, aby měli vlastně ještě jednou »pannu«, a podle nejvyšších islámských duchovních je jim v tom manželka povinna vyhovět... Inu, otroků a žen se nikdo eptá, jestli se jim to zdá spravedlivé či nikoliv. Žena smí jedině držet hubu a otrok do náboženských věcí už vůbec nemá co pípnout!

A tak dodnes islám drží na mnoha místěch světa otroky. Že je to podle islámu spravedlivé, neboť to jsou nevěřící...?

Sorry, já otroctví považuji za nespravedlivé a tedy nečestné.

Islám se i dnes šíří ohněm a mečem (a výbušninami). Jen se to omlouvá a omlouvá »právem šaríja«. Se spravedlností to nemá nic společného.

A to všechno že Alláh nejen trpí, ale i schvaluje a nedejbóže svým ovcím/vlkům sám nařizuje?

Alláh je přece »bez chyb«! Každá druhá stránka v Koránu omílá pořád dokola »Ve jménu Alláha slitovného, milosrdného« ...jděte a zabijte každého, kdo nedodržuje Korán! Řežte hlavy zaživa a při vědomí lidem i zvířatům, Alláh má rád krev, hodně krve! Ale je »slitovný, milosrdný a spravedlivý«...

Ať mi někdo cekne o Alláhově cti!

A protože já chci uznávat za Boha jen bytost čestnou, do čehož samozřejmě spadá i spravedlnost, tvrdím veškerou vahou, že Alláh je nejspíš rodným bratrem Satana.

Démoni jeden jako druhý!

Momentálně sice oficiálně stojí proti sobě, Alláh Satana pomlouvá kde může a Satan jeho samozřejmě také, ale – věřte dvěma lhářům beze cti!

Nedivil bych se, kdyby měli v plánu jednou se spojit. Alláh zotročí všechny nevěřící ďaury a káfiry a Satan zotročí Alláhovy ovečky, jak zase on slibuje svým příznivcům. Oba tak paradoxně splní své sliby a zotročí kompletně celé lidstvo...

 

Buddha

Tam to zdánlivě vypadá nejklidněji, ale podle mého mínění jen zdánlivě. Vidíme to na Tibetu, kde se lámaistům (jedné odnoži buddhismu) podařilo až do poloviny minulého století (dokud to neukončili Číňané) dovést k »dokonalosti« otrokářský systém, dnes posměšně nazývaný »buddhofašismus«. Systém, kde sekali otrokům ruce i nohy, kdy lámaističtí mniši byli pány nad životem a smrtí všech lidí v podhradí, kteří na ně museli dřít, ať už byli otroky či ještě ne a do otroctví upadali z malicherných příčin, někdy prostě proto, že se »pánům lámům« zachtělo...

Ti, kdo dnes provokačně mávají vlajkou Tibetu před očima Číňanů, jsou vlastně také »buddhofašisté«. Propagují nejkrutější otrokářství, sekání rukou i nohou, vládu všemocných kněží nad bezprávným lidem... buď o tom nevědí, nebo jsou buddhofašisté z přesvědčení. Odplivávám si před nimi, ať jsou z kterékoliv politické strany (že, pane piráte Hřibe Satane?).

Buddhismus jsem podrobně nestudoval, on snad na většině území, kde vládne, není tak odporný, ale tento náboženský systém mě přesvědčil, že ani Buddha... přiřadil jsem si ho ke krutým démonům, kteří mají radost z lidského utrpení.

Což je v mých očích neslučitelné se ctí.

A jak mírumilovně na první pohled vypadal!

 

Johava

U tohoto démona nikdo nezná ani jeho pravé jméno. Známe jen tři písmena: J-H-V a protože stará hebrejština nezapisovala samohlásky, může si tam dosadit kdo chce co chce. Nejčastěji se sice používá jméno »Jehova«, ale podložené ničím není, nanejvýš vírou »Svědků Jehovocých«, kteří uznávají jen jejich verzi.

O tomto »bohovi« je na světě absolutně nejvíc knih. Bibli nakonec částečně uznávají i muslimové... jenže jak je to s jeho ctí, potažmo s jeho spravedlností?

Johava si vyvolil jeden ze světových národů, kterému proto dovoluje všechno – pod podmínkou, že nebudou mít jiného boha a budou ho náležitě uctívat. Pak ale mohou krást, lhát, vraždit, třeba i vyvražďovat – a sám je ke genocidě pobízí, »zlořečený buď každý, kdo nebude bojovat a nechá svůj meč bez krve« – je to tam sice trochu jinými slovy, ale smysl je jasný, kdo nevraždí pro slávu Johavy, je zlořečený a bude zatracen! Nezdá se vám, že takovou benevolenci ke svým ovečkám/vlkům projevuje i jeho bráška Satan? Kdyby ale se ten Vyvolený národ pokusil vzepřít, přestal by Johavu správně uctívat, snese na něho Johava tak těžké tresty, aby je to už (alespoň po několik generací) nenapadlo. Tím se zase více podobá Alláhovi, ten také odpadlíky nesnáší.

A samozřejmě – spravedlnost podle Johavy je podobná té od jeho bráchů. Nevěřící budou buď krutě vyvražděni, nebo ještě krutěji zotročeni.

Ani se moc nedivím, že se někteří nemohou dočkat, až jim bude celý svět otročit a snaží se zotročit celý svět už teď. Tak jako se někteří muslimové nemohou dočkat dvaasedmdesáti panen až v ráji a nechávají svým manželkám zašívat vagíny co nejtěsněji, aby měli »pannu« už na tomto světě (mnohdy opakovaně). Však ona to vydrží, je to její povinnost vyhovět choutkám manžela.

Mám dojem, že být ženou v islámu není žádný med...

Ještě v předminulém století bývali někteří američtí majitelé otroků odsuzováni za »příliš lidský přístup« k černým otrokům. Podle těch zarytých (jinak ovšem velice bohabojných) otrokářů tím poškozovali »jediný přirozený způsob« otroctví. A nikomu samozřejmě nevadilo, že samo otroctví je ostudou civilizace.

Dnes už ovšem není v civilizovaných zemích dost dobře možné provozovat to původní, »jedině pravé« otrokářství. Jenže Vyvolenému národu to Johava slíbil. Vyvolený národ proto musel zapřemýšlet, jak to navléci, aby se vlci (oni) nažrali a koza zůstala zdánlivě celá. Takže vymysleli »moderní otrokářství« – finanční. Vezměte si naše »výhodné« půjčky a pak plaťte! Splatíte-li nám jen dvojnásobek, taky dobře, nemusí vždy pršet, stačí když kape. Ale u těch »nejvýhodnějších« půjček zaplatíte někdy i desetkrát víc. A když to nestiháte? Zkuste půjčky »sloučit a refinancovat« u jiné banky. Budete platit méně, ale mnohem déle a ve výsledku nezaplatíte desetkrát, ale jedenáctkrát víc! A když se to opravdu nedá stihnout? Pošleme exekutora a ten rozkrade všechno, jenže »podle zákonů«, speciálně pro tento případ vymyšlených.

Zákony (Norimberské) snesou všechno, i vyvražďování.

Tak se dneska vyrábějí moderní otroci!

Škoda, že se dnes nedají dlužníci prodávat do otroctví, jako je to možné v islámských zemích! Tak ať si zhebne sám někde pod mostem nebo v kanálu!

Jenže málo platné, Vyvolený národ pořád věří, že na závěr po Posledním soudu dostane každý přiděleno deset vybraných otroků, kteří na tyto pány budou makat jako diví. A co ten zbytek lidstva? Ti budou přece vyvražděni!

Proto asi se na ostatní lidi dívají jako na budoucí otroky. I když se přetvařovat dovedou dobře, pokrytci.

Spravedlnost? Ale jděte! Sliby se mají plnit a Johava nám dal slib, že ostatní národy vyvraždíme nebo zotročíme. A tak to taky bude a basta!

Všimněte si, jak se na to připravují. A v Bibli je to přece tak sugestivně popsané! Jak má vypadat správný otrok? Je tam přece o tom podobenství.

Pán měl tři otroky, ale musel odjet na delší cestu. Rozdělil tedy svůj peněžitý majetek na tři díly a každý díl svěřil jednomu otroku do opatrování.

První peníze v krátké době rozházel, propil a prohýřil.

Druhý opatrný peníze zakopal na tajném místě, aby se jim nic nestalo a aby pán nedejbóže nepřišel k finanční úhoně.

Třetí peníze výhodně investoval, takže mohl pánovi, když se vrátil, odevzdat trojnásobek.

První otrok byl špatný otrok, zneužil nepřítomnosti pána k jeho škodě. Bylo spravedlivé umrskat toho lempla až k smrti!

Druhý byl také špatný, neboť mu vrátil jen to, co dostal do úschovy. Lenoch – taky dostal na hřbet, i když o něco méně.

Teprve třetí otrok byl ten správný, neboť dbal na pánovo blaho i když na něho nikdo nedohlížel. A takoví mají být všichni.

Úplně ideální otrok je ten, komu pán svěří zbraně, aby za něho bojovali. Otroci přijdou zpět s kořistí a s usekanými hlavami nepřátel, pán je letmo pochválí, pak odevzdají zbraně a pokračují v přerušené práci. A ještě se chlubí, kdo byl statečnější!

Nepřipomíná vám to naše zahraniční vojenské mise?

Mně ano.

 

Kristus

Tady pozor, toho pána já jako jediného uznávám. Zřejmě se jako jediný ve své době snažil pomoci těm obyčejným lidem ve svém okolí. Však také dostal »zaslouženou odměnu« – zbičování, nejvyšší potupení a ukřižování, podle hesla »Každý dobrý skutek musí být ihned exemplárně potrestán«, které (alespoň podle mě) pochází od samotného Satana (tomu je to asi nejpodobnější).

Kristus však o sobě netvrdil, že je bůh. Jen říkal, že ho otec vyslal na Zem, aby odčinil nejhorší hříchy lidstva. Uvědomte si, jaké bylo veškeré tehdejší lidstvo! Povaleči, ožralové, nemravové a navíc otrokáři, kteří se nechávali živit svými otroky. Římany jsem popsal výše, Vyvolený národ Johavův byl v bleděmodrém skoro totéž, jen se ukázalo, že Římané jsou bezohlednější vojáci, takže Judeu dobyli a zotročili. Židé však nebyli o moc změkčilejší a proto byli vysoce ceněni jako gladiátoři, aby bavili panstvo Říma páráním břich a sekáním hlav jiných gladiátorů. Kteří sice teoreticky mohli totéž udělat jim, ale Židé byli často tvrdší, neboť jim pomáhala víra v Johava.

Bohužel, nemáme o něm podrobnější a především pravdivé zprávy. Veškeré záznamy o něm pochází z dob nejméně o století pozdějších a je vysoce pravděpodobné (řekl bych »jisté«), že do nich Vyvolený národ propašoval spoustu vmetků, nad nimiž by se sám Ježíš otřásl odporem. Naštěstí (pro ně) už se nemohl bránit! Jestliže vypráskal z chrámu kšeftmany s tím, že špinavé kšefty do chrámu nepatří, vypráskal by jistě i »upravovatele«, kteří smolili jeho životní příběhy podle gusta svého a svých sponzorů.

Trochu rozpaků budí, že podle jeho vlastních slov »nepřišel Zákon rozvrátit, ale naplnit«. Ale po chvilce přemýšlení zjistíte, že to je trochu jinak, než nám předkládají k víře.

Kristus nepřišel rozvrátit Zákon – ale nemyslel tím to, čemu dnes říkáme »Starý Zákon«. Ten nesepisoval jeho Otec, ale národ, který v historii zfalšoval kdeco a dá se mu říkat »nejprolhanější« národ světa. Tato kniha popisuje spousty nespravedlností, kterých se Johava dopouštěl v průběhu dějin. Hrdě se k nim místy hlásí. Ale je pravděpodobné, že pravý Zákon je menší a uzavřenější než celá tato prolhaná kniha. Já bych hádal, že Zákonem Ježíš myslel »Desatero«. A toho, kdo tento Zákon dal lidem, nikde nenazývá J-H-V (ani Jahve, Johava, Jehova) – »Desatero« totiž podle mého mínění nesestavil ten vzteklý, nedůtklivý démon Johava, ale ten, koho smíme vzývat slovy »Otče náš«...

A tento Zákon – Desatero – přišel Ježíš nikoliv rozvrátit, ale naplnit. Ale Vyvolenému národu se to pochopitelně nelíbilo. Místo aby jim dal větší volnost, přitužil. Žádný rozvod! Věrnost od svatby do hrobu! Žádné »Oko za oko, zub za zub«! Naučte se odpouštět hříchy, které se odpustit dají. Žádné vraždy »pro čest« ani pomsta »do sedmého kolena«! Vražda je nečestná a basta!

Tohle ti hoši farizejští nemohli prostě skousnout!

Pak se ale díla chopili jiní a dobastlili si do nového učení, co sami potřebovali. Ježíš už se bránit nemohl, proč si jeho dílo nepřizpůsobit ke svému užitku?

Římský velmož Saul (údajně po pádu s koně »prohlédl« a dal si jiné jméno – Paul) si tam vložil napomínání otroků, aby nábožně poslouchali své pány »jako Krista«. To se ví, otrokář se v něm nezapřel. Jako velmož měl jistě spoustu otroků, proč by si s nimi novým učením trochu nepomohl? Že by se zachoval podle Kristova učení a dal jim svobodu? Ale kdepak, raději je »jménem Krista« napomínal, aby se mu nebouřili...

Který zaříkávač nejspíš propašoval do Evangelií epizodu s fíkovníkem, který Kristus proklel, protože v tom ročním období (jaro?) fíky nebyly a fíkovník rázem uschl, aby »demonstroval« »sílu slova«? Nejspíš to potřeboval pro vlastní šarlatánské rejdy a nevadilo mu udělat z Ježíše pitomce, který neví, že fíky na jaře ještě nejsou, a současně vzteklého cholerika, který proto prokleje a zničí úplně nevinný strom – nezlobte se na mě, ale tahle epizoda ke klidnému a spravedlivému Ježíši vůbec nepasuje.

Těch cizorodých vmetků je i v Novém Zákoně víc.

»Dávejte císaři co je císařovo a co je božího – bohu!«

A pochopitelně, vztáhli onen »naplňovaný Zákon« na celou knihu (původními majiteli přece nazývanou »Tóra«). To tak, aby byl Zákon jednoduchý! Kdo by ho lidem vykládal? Podle nově vzniklé církve muselo být z té knihy naplněno všechno! Včetně Vyvolenosti prolhaného národa!

Jak ochotně to pak hlásali představitelé církve, která se toho učení zmocnila a šířila je »ohněm a mečem« navzdory pacifismu, hlásanému samotným Kristem! Dodnes kněží tohoto učení jásají, když vojáci zabíjejí přívržence opačné politické orientace! Nejen katoličtí, všichni! Jako patriarcha Kijevský, nabádající vojáky své Ukrajiny: »Jménem Krista zabijte každý svého Moskala!«

Jménem Krista zabíjejte? Vždyť je to opak jeho učení! On sám přece hlásal: »Kdo mečem zachází, mečem schází!«

Rychle se vrátily i farizejské móresy. Okázalost, přepych, nemravnost představitelů církví (do dneška se z toho táhne aspoň utajovaná pedofilie kněží)...

A pohrdání obyčejnými lidmi.

Co na tom, že se Ježíš bavil i s těmi nejopovrhovanějšími, jako byly prostitutky! Když se sešel dav chudých a neměl s sebou nic k jídlu, obstaral všem jídlo, i když jen z pár chlebů a ryb. Měl pochopení pro delikventy – »Kdo je bez viny, ať hodí kamenem!« A když na jedné svatbě došlo víno, vytvořil jiné zázrakem z vody, uzdravoval nemocné a dokonce křísil mrtvé (»Lazare, vstaň!«).

Předělali věru Kristovo učení k nepoznání!

Ale – co se od nich dalo jiného čekat?

A běda, když se je někdo odvážil kritizovat! Tři křížové výpravy dokázali vyslat proti Čechům, když je ta první nemohla vyhubit, jako vyhubili katary, hugenoty...

»Ve jménu Krista! Zabijte všechny, bůh Johava si své duše jistě přebere!«

Ohněm a mečem! Hnus!  

Něco na závěr

Řekl bych, že z Bible částečně věřím jen Novému Zákonu. A to ještě ne ve všem, je tam pořád ještě hodně vmetků, které tam propašovali darebáci, ať už z národa Vyvolených, nebo Římané. Podle mého mínění tím nedokázali skrýt a tím méně otočit smysl Kristova příchodu a působení na našem světě.

Ale nepřesvědčíte mě, že ten vzteklý starozákonní démon Johava je totožný s laskavým a čestným Hospodinem. Už protože má – jako každý jiný démon – jméno (i když ho Vyvolenci raději nevyslovují).

Skutečný Hospodin je jen jeden. Takže jméno nepotřebuje a ani je nemá. Oslovujeme ho »Otče náš« a titulujeme ho funkcí »Hospodin«. To přece úplně stačí.

Zbývá jedna zapeklitá otázka: Proč nechává Hospodin na Bohem zapomenuté Zemi vládnout démony? Inu, věřil bych, že ho chytili do pasti jeho cti. Tvrdili mu, že by vládli lépe a ať jim Zem na pár tisíc let přenechá. (Mimochodem, neslibují opoziční partaje voličům, jak skvěle by vládly, kdyby měly většinu? A jak skvěle ti opozičníci vládnou, když jim voliči většinu dají? Není to přímá analogie s démony?) A on jim na to skočil jako na špek, neboť ďáblové tento fígl použili poprvé. Takže v současné době nemůže dělat pro lidi Země nic, aby jim to aspoň ulehčil. Slíbil nezasahovat – zasahováním by přišel o čest.

V knize »Jupiterský duch« jsem navodil podobnou situaci. Ďáblové tam zničili »Andělský svět« atomovou hlavicí, zřejmě vmontovanou do invalidního vozíčku, na kterém ze Země dovezli pacienta. Ti, kdo přežili, se obrátili na »Přítele andělů« (také tak nadlidsky mocnou bytost) s výčitkou, proč je nechránila? Na to »Přítel andělů« odpověděl: „Já jsem je chránil! Zneškodnil jsem několik takových atentátů. Ale vedlo to jen k tomu, že ztratili ostražitost. Ostatně – já si všechny i s jejich vzpomínkami dobře pamatuji a mohu je kdykoliv oživit. Ale proč bych je oživoval jako původní lidi, když je mohu oživit jako Erduky?“ (rovněž vyšší bytosti).

A tak se nakonec všichni setkají i s doktorem Alexijevem, který se jim objeví v původním těle, i když to je jen »zobrazení vyšší bytosti do podoby, kterou ještě lidé dokáží vnímat«...

A opravdu z hloubi duše si přeji, toužím po té jediné vyšší bytosti a pevně věřím, že je čestná, což znamená spoustu dalších vlastností: spravedlivá, pravdomluvná – ale i laskavá. Tyranských a nenávistných démonů máme na Zemi jistě všichni po krk, ať se jmenují Alláh, Satan, Johava (Jahve, Jehova), Buddha, Manitou, Krišna, Šiva, Kálí a celá ta smečka, která dnes světu vládne.

Hospodin je jen jeden a není to nikdo z nich.

Protože je jediný čestný a proto se musí držet stranou.

Ale opravdu se mi zdá, že démoni vládnou nějak dlouho. Bible hovoří o tisíci letech nadvlády Satana na Zemi. Ono už je to déle než dva tisíce a konec v nedohlednu! Nejspíš to bude tím, že symbolických »tisíc let« bylo tehdy »nepředstavitelně dlouho«...

Ale už by to mělo skončit!

 


Zpět Obsah Dále
Errata:

Dnes se zde mihlo již 264 návštěvníků, Porovnání monoteistických náboženství četli 4 (1=normal)

Q-22020418=1804 Q-220118182=2136 Q-22021622=2255 host=1606

Včera 13 návštěvníků, Porovnání monoteistických náboženství četli 0


Poslední zdvořilý příspěvek ve Fóru (klikněte si) je od Q-230219: 11/3 v 19:56 na téma Věda: Důkaz paralelního vesmíru? Nacistická mince z roku 2039 v Mexiku vyvolává bizarní teorie https://newstangail24.com/nazi-coin-from-2039-in-mexico-sparks-bizarre-theories

Domů
Statistiky

"Úvahy a plky (moje)" (komentáře)

Téma=Porovnání

Nahoru!
Knihy, úvahy

  
Pozor!Pozor!  

Jméno(nick):  

Emailová adresa:

 

Další informace:

Nadpis příspěvku 

  host

   

Text příspěvku:   (   povinná pole)       Napiš číslicemi: stodvádvacet = (nejsi robot?)    (7 příspěvků)   po příspěvcích. (důvod skrytí ?)

Smazat za dní(1-9,0=nemaž,-1=dnes) Výběr textu: Jména:

Pozor!Pozor!

Vzkazy všem:

Anonym: Jak pokračovat? Snad není konec? Nabízím se pro jakoukoli (elektronickou práci -- asi je word). Jsem důchodce, kterému budou knihy p. Semeráda velmi chybět. Volím tuto cestu. Adresu p.S. mám, ale dojde mu? Nemáte-li zájem... neodpovídejte. Děkuji Fišera fismil@seznam.cz 04.12.2021 13.50

1 Jméno: VlastimilČech Info: veterán Milý náš pane spisovateli! Jak vypadá   KnihaTéma: Porovnání 06.10.2021 v 10:15 id: 1336741

Milý náš pane spisovateli! Jak vypadá aktuelní stav na zdravotní frontě? Došlo k nějakým přesunům, či dokonce operacím?


 

 

honbri: Já také každý den sleduji příspěvky, jestli se neobjeví nějaká informace, a tak aspoň držím palce !!! (07.10.2021 20:36)


  

 

SW: A jsem zpátky doma! Ale že by to bylo fajn, to bohužel ne... V ÚVN jsem ležel prakticky pořád s hadičkou v kanyle. Nalili do mě spousty litrů jakési kapaliny (něco slaná voda, něco s přídavkem draslíku, do toho pravidelně flaštičky antibiotik). I na WC jsem mohl jen díky tomu, že mi přidělili stojánek na kolečkách, takže jsem tam mohl jen s flaškami. A taky jako kdyby se mi zmenšil žaludek na třetinu, skoro nic do sebe nenacpu. Dětská porce - a mám plno. (Tam jsem 3 dny nejedl vůbec). Ten zánět mi sice rozehnali, ale... z 85 kg jsem sjel na 82 kg. Už fakt vypadám jako koncentráčník. a co nejhůř, sílu mám jako vyždímaný hadr. 5 schodů na cestě ze sanitky domů a já na nich musel odpočívat! To už fakt není dobré! Tam jsem většinu času proležel, přijdu domů - a musel jsem si lehnout. A už jsem taky dostal pilulky proti bolestem (max.4 denně s odstupem 6 hod). Potřeboval bych teď trošku vykrmit, ale jak, když nemám vůbec na nic chuť? Nonic, doufám, že se ještě trošku zmátořím... (08.10.2021 13:33)


   

 

MiHo: Uuuuuuuuf! Hurá! Moc Hurá! Taky někde říkali kromě polívek ždímat ovoce a zeleninu a pít (12.10.2021 18:24)


   

 

jirkacbx: Blahopřeju k návratu domů.Tam se dycky marodí líp,jelikož je člověk ve známým prostředí a tak nějak ho to nutí něco dělat.

K jídlu stačí vývary a polívky,jako za našich babiček.Pak se to trochu zvrtne a už se jí normálně.Malý porce nevadí,ale hlavně že člověk něco víc sní. (08.10.2021 21:49)


   

 

honbri: Ano HURÁ, souhlasím s p.Čechem!!! (08.10.2021 19:55)


   

 

VlastimilČech: Hurá!!! I malý pokrok je pokrok! Hurá!! Zaujaté získané posice upevnit a připravit ofensivu! Ještě jednou Hurá! (08.10.2021 18:57)


2 Jméno: VlastimilČech Info: knour já jsem Vlastimil Čech... nějak se mi to   KnihaTéma: Porovnání 30.09.2021 v 17:03 id: 1336738

já jsem Vlastimil Čech... nějak se mi to pokazilo, když jsem si nechal namontovat windows 10...

Je tu smutno! Smutno! Dumky-žalky...

--------------------------

Učitelka přišla do pekla. "Co tady děláš, v pekle?" Ptá se Luciper. "Bývalas slušná, pořádná..."

"Já jsem v pekle? Myslela jsem, že jsem v nebi, ale zrovna je velká přestávka!"


 

 

Mirajz: A bude hůř... S wokny 11. Povinný účet u mrtvolsoftu, jinak si neškrtnete. Ani nechcu pomyslet co z toho vyplývá!!! (01.10.2021 09:06)


  

 

jiho: Naštěstí je alternativa - Linux. Osobně už hodně let provozuji Linux Mint a řekl bych, že Widle potřebuji čím dál míň. Pokud potřebuji nějaký software z Windows, tak už většina jede bez problémů pod Wine. Například MS Office je bez problémů už řadu let, i když Libre Office mi stačí na všechno, co potřebuji. Na obrázky používám nativní GIMP, ale třeba Corel z Widlí jede pod Wine taky bez problémů. Nemluvě o otřesných zkušenostech s vypatlanými aktualizacemi Win10. V Linuxu proběhne každá aktualizace během pár vteřin a bez restartu, jedně aktualizace jádra je trochu delší a doporučí restart. Ale ten se dá nechat na příští zapnutí počítače, kde všechno proběhne bez jakéhokoliv zdržení. (01.10.2021 13:56)


 

 

SW: Myslím, že není od věci, když tenhle systém nazývám "děsítky". Donedávna to po mně chtělo při každém "odmykání" zhaslé obrazovky jakési "heslo". Teď to najednou nic nechce. Ne že bych to neuvítal, ale nemám rád změny, které sám nezpůsobím nebo aspoň neodsouhlasím. Zrušilo to hesla? Dejme tomu - dobře. Ale co když mi to zítra naopak zahesluje počítač k nepotřebě? To by jeden vyletěl vzteky z kůže! (01.10.2021 16:16)


  

 

SW: A je to tady! Ode dneška (asi po nějaké noční pseudoaktualizaci) to zase heslo chce. Zkurvený systém, který si dělá co sám chce! Rozhodně to bez hesla bylo lepší!

Samozřejmě mi může tady na tomto webu kdekdo vyčíst, že můj systém ještě nedávno trojčil taky a možná víc. Uznávám to. Ale na vině byl přechod z jednoho serveru na jiný, s poněkud (hodně!) odlišnými parametry (UTF-8 místo Win1250) s následným předěláváním téměř všech modulů, to vše pod taktovkou jediného programátora. (14.10.2021 12:41)


3 Jméno: VlastimilČech Info: veterán Zdravotní report?   KnihaTéma: Porovnání 21.09.2021 v 07:09 id: 1336735

A jaký máme stav na zdravotní frontě? Klid? Postupujeme, nebo zkracujeme frontu do připravených posic?


 

 

SW: Nic nevzdávat! Když mě oficiální lékařská věda hodila přes palubu, začal jsem chodit k neoficiální. Má to jednu nevýhodu, vše si platím, ale není to ještě nad možnosti. Každý týden středa infúze, každé pondělí a pátek injekce (ty si ďobu sám). Injekce 266.- infuze 400.- Ale držím se hesla "Lépe být rozpíchaný než studený". (22.09.2021 15:54)


  

 

SW: Dodatek: Platil jsem injekce na rok dopředu (32000.-). Takže - žádné další vydávání knih! Ale ještě je to v možnostech důchodce... (27.09.2021 09:47)


   

 

jiho: Taky pošlu aspoň něco. Držím palce!!! (28.09.2021 17:24)


   

 

MiHo: Kam příspěvky?

Na účet, co je pod obsahem Vašich knih? (28.09.2021 15:08)


    

 

SW: Ten účet vepředu v každé knížce patří vždy autorovi. Každý máme jiný. (28.09.2021 18:56)


 

 

SW: Stav na zdravotní frontě je už zase špatný. Ležím (od 4 v noci, po volání záchranky) v UVN a doktoři se radí. Pro jistotu mě nechali o hladu, takže to vypadá na nějaký zákrok (stejně bych všechno vyzvracel, jako doma). Ta mrcha zkrátka zaútočila... (02.10.2021 13:26)


  

 

MiHo: Taky palce !!! (05.10.2021 22:07)


  

 

Jindra: Taky se připojuji s držením palců! (05.10.2021 19:05)


  

 

VlastimilČech: držíme palce! (03.10.2021 08:23)


4 Jméno: host Info: knour Čemu teda a proč věřit ?   Poslední možnost opravy!KnihaTéma: Porovnání 19.09.2021 v 22:46 id: 1336733

Existoval, snad i existuje haléř svatého Petra. Z toho křesťanská Evropa financovala své výboje - křížové výpravy, ale i svou obranu - opevnění vojenské hranice. Kromě toho víra vždy sjednocovala a posilovala armádu. To je zároveň jeden z důvodů, proč jdou "amíci" od porážky k porážce, vysvětluje pád říše římské a další události v dějinách. Leč každý pánbíček by již ze své podstaty značně krvelačný. Konečně to bylo i celkem výhodné pro bohorovnou vrchnost. Pak je na místě otázka. Poskytne mi duševní oporu "flanďák", mula, či jiný kněžour ? Potřebuji vlastně pro diskusi s něčím (duší, bohem či duchem svatým) dříve jmenovaného zprostředkovatele ?


 

 

VlastimilČech: Jestli je Bůh všemohoucí a vševědoucí, proč by měl potřebovat něčí modlitbu? Sám přece ví, kdo, co a kdy potřebuje... Sám ví, kdo si co myslí...

Je-li Bůh všemohoucí, dokázal by vytvořit ohromný, ale opravdu ohromný kámen? Kámen tak veliký, že by ho sám nezdvihnul? (20.09.2021 07:04)


  

 

jiho: Nemluvě o tom, že takový ÓÓÓHROMNÝ kámen je vlastně černá díra, ne? (20.09.2021 17:55)


  

 

SW: Ale to je přece elementární, milý Watsone! Co třeba Země? Takový obrovský kámen! Ovšem otázka jeho "zdvihnutí" je vlastně nesmyslná. Není odkud - a není kam. (20.09.2021 16:35)


   

 

VlastimilČech: Dobře. Ne zvednout, ale pohnout. Dokáže-li s tím kamenem pohnout, tak není všemocný, protože kámen (Země, Jupiter, giga planeta) není dost veliký. Když s ním pohnout nedokáže, tak samozřejmě není všemocný. (21.09.2021 07:04)


    

 

SW: Řekl bych, že může, ale nechce. Proč? Co by to udělalo? Doporučuji přečíst si pořádně "Jupiterského ducha IV - Asistenti Erduka", pasáže o osudu civilizace Morzortů (hned v první kapitole). (20.10.2021 10:36)


 

 

jiho: Krvelačné byly především církve (respektive lidé), protože pokud Bůh existuje, nemohl být autorem biblického "Budiž proklet, kdo zdržuje meč svůj od krve". Prostředníka človek nepotřebuje a modlitba není boží "potřebou", ale prostředkem, aby se člověk duchovně naladil na něco vyššího (ať už to "vyšší" nazveme jakkoliv). Otázky jako položil VČ jsou jen nepochopením toho "vyššího". Zajímavé je, že hlouposti typu "kolik andělů se vejde na špičku jehly" (případně ten kámen) řešili křesťané a ne třeba buddhisté. (20.09.2021 08:14)


  

 

SW: Proto přece tvrdím, že Bibli napsali buď démoni, nebo lidé, kteří Boha neměli rádi. Proto je tam o něm tolik pomluv. (Po tomto úvodu ode mne zděšeně prchají i Svědkové Jehovovi, kteří mají jinak obdivuhodou výdrž!) Třeba to "Budiž proklet, kdo zdržuje meč svůj od krve" - to je buď nespravedlivé nebo nepravdivé (nebo oboje), ale neslučuje se to se ctí. A když jsem se zaměřil na otrokářství jako na etalon nespravedlnosti, bylo to snad dobré měřítko pro všechna náboženství, nebo ne? (20.09.2021 16:37)


5 Jméno: VlastimilČech  NU všechno co jste napsal bez zaváhání   KnihaTéma: Porovnání 29.08.2021 v 07:22 id: 1336704

NU, všechno co jste napsal bez zaváhání podepisuju! Přál bych si, abyste do svého výčtu zakázaných náboženství započítal i judaismus. I tuhle se cítí býti povýšeni nad námi- "gojim" , kteří jim mají sloužit, když sami gojim jsou podle jejich víry dobytkem- "semenem dobytčím".

Když rovnost, spravedlivost, tož pro všechny! Vymeťme nejen mohamedány, ale i Židy.


 

 

SW: Přečti si to nejprve. Ti tam přece už jsou... (29.08.2021 08:58)


  

 

VlastimilČech: Pardon. (29.08.2021 17:53)


   

 

Q-1904072: Vždyť je to jedna banda, jedni za osmnáct a druzí bez dvou za dvacet. Jediný rozdíly jsou v tom, jak říkají svý "knize knih", svýmu "pámbíčkovi" a "hlavnímu prorokovi" - jinak jsou ty (pa)věrouky prakticky identický. Obě dovolujou podvádět a škodit jinověrcům, vysloveně nařizujou pomáhat souvěrcům a hromadit majetek a moc na úkor všech. Jediný větší rozdíly jsou v tom, že co je košer, to je současně i halál, ale co je halál, už nemusí bejt košer - a že judaisti nejsou až tak krvelačná banda, jako musulmáni. Když se ale mydlej po palicích vším co jim pod paprče přijde, nechal bych je zavřený "v bublině" a ať si to vyříděj mezi sebou sami a ať mezi sebe netahají nikoho dalšího. Problém tohohle řešení spočívá v tom, že jsou obojí už moooc rozlezlí po světě a nejdřív by museli bejt znovu "zkoncentrovaní" na jedno menší území, aby se jim zajistila nemožnost zdrhnout ... (29.08.2021 18:35)


    

 

VlastimilČech: " Vždyť je to jedna banda, jedni za osmnáct a druzí bez dvou za dvacet"... jasně! ono to totiž je jedna rasa: SEMITI ! (30.08.2021 07:43)


    

 

VlastimilČech: Že by Židi nebyli krvelační? Co na to Palestinci? Libanonci? (30.08.2021 07:40)


     

 

SW: A to nemluvě o tom, kdo vede (a financuje a rejžuje) všechny války... (30.08.2021 09:36)


6 Jméno: Q-1904072  Hospodin je úplně stejnej jako Jáhve   KnihaTéma: Porovnání 27.08.2021 v 23:20 id: 1336701

Hospodin je úplně stejnej jako Jáhve, Jupiter, Zeus (alias "Dius" ), Alláh, Budha, Manitou a další a dlaší až do těch 9 miliard "božích jmen" - protože kdyby byl tak hodnej, spravedlivej a hlavně lidumilnej, jak ho popisujou všichni ti prosazovači víry v jednoho i ostatní, tak by s tím bordelem na tomhle všema bohama zapomenutým zrníčku kosmickýho prachu (co jinýho naše Koule je???) UŽ DÁVNO NĚCO UDĚLAL. A pokud nechává neřád neřádem, nemá cenu se k němu (nebo i ke kterýmukoliv z jeho obdobně neřádnejch kolegů z mančaftu) obracet kvůli nějaký změně nebo milosrdenství, ale je potřeba udělat pořádek svépomocí podle hesla "dobrej náboženskej fanatik je jedině mrtvej náboženskej fanatik" ...


7 Jméno: SW   Příspěvek je skrytý    Tvrdé skrytí SW 290821(2057)    Pozor prosím! V úvahách nepřibyla   KnihaTéma: Porovnání 27.08.2021 v 17:14 id: 1336700

Komentáře

Víc komentářů tu není.

Začátek


29.08.2021 10:40