Bez cookies je omezený přístup! Bez COOKIEs je omezený přístup!

Skok na slovník Skok na diskusi Zvýraznění změn Zvýraznění uvozovek

Prosaďme logo Non-EU!

Václav Semerád, Praha 2004

Obsah Dále
Logo Non-EU pro národní speciality nesplňující normy EU

Logo Non-EU pro národní speciality nesplňující normy EU

Rozčiluje vás také namyšlenost Evropské Unie při diktování všech možných prkotin? Přidejte se ke hnutí Non-EU!

Pozor!

Nejde o zásadní odmítání Evropské Unie, odmítáme pouze Evropskou Unijní Buzeraci (česky = zbytečné obtěžování). Řeč je o Evropských normách. Ovšem ne o těch rozumných, bez kterých to nejde (bezpečnostní apod.), ale o buzeračních. Nevzpomínáte si? Okurky kratší než 10 cm – podměrečné – zaorat! Špatně zahnuté banány – pro prasata! A můžeme pokračovat: svíčková, utopenci, nebalené koblihy, nebalený chléb a pečivo, rum, slivovice atd. atd.

Mám nápad (a prosazuji to i jinde): Podnik či výrobek, který nesplňuje normy EU, by musel být viditelně označen logem »Non-EU«. Evropané (přesněji: Eurohujeři) mají jistě plné právo vědět, že to či ono není unijně košer. Oni zato nemají právo nám to zakazovat, dokud to k nim nemíníme vyvážet. Jistě jim to násilím cpát nebudeme. Vlk se nažere a koblihy zůstanou naše.

Úředníci ale mají tvrdé nástroje – pokuty. A proti nim se musíme včas postavit. Souhlasím se stíháním nebezpečných výrobků. Konzervy obsahující dioxiny patří bezesporu do spalovny! Ale pokutován by směl být pouze výrobek opravdu prokazatelně nebezpečný (na tom slůvku prokazatelně musíme trvat!). Takže: svíčková jistě »nesplňuje EU«, ale nedá se prokázat, že by byla nebezpečná! Slivovice »nesplňuje EU«, ale je srovnatelná s jinými druhy alkoholů, takže pokud neobsahuje metylalkohol, je košer. Nebalené koblihy, rum, utopenci, atd atd, dosaďte si sem co chcete, prokazatelně nebezpečné nejsou! A pokud budou správně označené, nemá nám do toho nikdo (ani EU) co mluvit! Restaurace s tímto logem tedy mohou i nadále podávat tradiční svíčkovou, utopence, třeba i tu slivovici – eurohujeři byli včas a řádně varováni! Nikdo je snad nenutí, aby jedli »Non-EU dršťkovou« – ale ať oni naopak nenutí nás dávat ji prasatům! Jsou dršťky proti normám EU? Pokud ano, dobrá – povinně opatřit logem »Non-EU«! Jsou ale nebezpečné? Nejsou – pak je ale nelze zakázat, tím méně pokutovat!

Pro eurohujery může být logo »Non-EU« známkou hanby, označením, kterým podnikům se mají vyhýbat. Jistě se takoví najdou, neberme jim to... Pro fajnšmekry (jako já) by to byla naopak známka kvality, stejně jako je pro Američany známkou kvality McDonald (neberme jim to). Není-li ale na restauraci značka »non-EU«, pak vím, že tam pravou, dobrou svíčkovou nedostanu a obejdu ji obloukem.

O co tedy jde: především o zabránění šikaně ze strany úřadů nejen EU, ale i našich poturčených ministrů. Pokutovat se má jen to, co je prokazatelně nebezpečné a může lidi ohrožovat. Koblihy ani kratší okurky zcela jasně nikomu z nás nevadí!

Je jistě obtížnější prokazovat, že je něco nebezpečné, než jen nahodit vyhlášku a sázet pokuty, ale tady jde přece o to, aby ouřady (naše i EU) neměly k takové nemístné šikaně pravomoci. Nenechme je řádit jako Černou ruku!

Proč navrhuji logo tohoto tvaru? Proč ne výraznější, kulaté, s červeným okrajem? Inu, kulaté dopravní značky jsou zákazy a příkazy, které přece nechceme, i tak je jich zbytečně mnoho. Logo by mělo zachovat symboliku: obdélníkové dopravní značky jsou informační. O informace totiž jde – o nic jiného. Nenechme sebou orat!

Nechtělo by o tom uspořádat pořádnou celonárodní diskusi?

  © Václav Semerád, Praha 2004

 


Obsah Dále
Errata:


Poslední zdvořilý příspěvek ve Fóru (klikněte si) je od Q-230219: 11/3 v 19:56 na téma Věda: Důkaz paralelního vesmíru? Nacistická mince z roku 2039 v Mexiku vyvolává bizarní teorie https://newstangail24.com/nazi-coin-from-2039-in-mexico-sparks-bizarre-theories

Domů
Statistiky

"Úvahy a plky (moje)" (komentáře)

Téma=Prosaďme-logo-non-eu

Nahoru!
Knihy, úvahy

  

Nepřihlášení (roboti) nemohou přispívat!

1 Jméno: Q-norbert Info: dědek Je to bombový nápad. Nedalo by se to   Téma: Prosaďme-logo 23.01.2017 v 21:57 id: 1249152

Je to bombový nápad. Nedalo by se to dohodnout s některými známými hostinskými, že by s tím začali?


2 Jméno: jiho Info: www.jitrnizeme.cz Tak jsem narazil na výstižný citátek:   Téma: Prosaďme-logo 16.03.2016 v 11:14 id: 810591

Tak jsem narazil na výstižný citátek: "Je to zmerklený a tím pádem v Bruseli..."


3 Jméno: jiho Info: www.jitrnizeme.cz 2 Mirajz & ZdenekZikovecky: Nakonec mi   Téma: Prosaďme-logo 15.03.2016 v 12:14 id: 807370

2 Mirajz & ZdenekZikovecky: Nakonec mi to nedalo, abych se nepřidal. S těmi alergeny je to od EU pitomost mimo jiné i proto, že člověk může být alergický na kde co (já například na spoustu našich politiků a všechny prestituty ), takže si nedovedu představit, jídelní lístek, který by obsahoval "všechno". Vědět, že mám nějakou exotickou alergii, tak jdu vyzpovídat kuchaře a vybírám si podle toho. Takže bez výhrad souhlasím: "Konzumuji jen to o čem vím, že pro mne bezpečné a pokud jsem na pochybách, zeptám se, neboť líná huba..." A "zakřivení banánů" si může EU strčit do brusele i s těmi banány, které se k nám teď vozí horší, než za komančů!


4 Jméno: Mirajz  2 SW: :-D:-D:-D:-D Tak to jsem netušil.   Téma: Prosaďme-logo 15.03.2016 v 11:36 id: 807289

2 SW: Tak to jsem netušil. Holt jsem nějak zaostalý

Provedení ovšem není nic nového, protože přesně s takovým způsobem realizace WC jsem se před mnoha a mnoha lety kdysi setkal v jednom nóbl restarurantu v Kazani v CCCP (nyní Ruská fedeace). Tam se šlo na pisoáry kolem zepředu otevřených kabinek, s takto umístěnými tureckými mísami (asi metr nad zemí, kam se vystupovalo po schůdcích případně schůdkách - čtěte co je příjemnější, dle SSČJ je obé přijatelné). Pokud tam někdo trůnil, tak kolemjdoucí měl o celoživotní zážitek postaráno.


5 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan 2 Mirajz: Myslíte si že přeháníte?   Téma: Prosaďme-logo 15.03.2016 v 09:44 id: 806978

2 Mirajz: Myslíte si, že přeháníte? Vůbec ne! EU nám začíná vnucovat i multi-kulti záchody!

(klikněte si ke zvětšení!)


6 Jméno: Mirajz  2 ZdenekZikovecky: Hmm a co jedl váš   Téma: Prosaďme-logo 15.03.2016 v 09:04 id: 806917

2 ZdenekZikovecky: Hmm a co jedl váš kolega než byla povinnost uvádět alergeny? Pokud vím, že jsem alergický na celer, tak nejím hovězí polévky a obvykle vím, jaká jídla si nemám dávat. Já byl těžký alergik na řepku olejnou (s věkem se obvykle alergie snižují až časem - cca po 50ce - vymizí. Vím podle sebe, mých "pitomků", známých - kteří se dožili požehnaného kmetovského věku - a dalších.), proto jsem si dával pozor abych nejedl jídla, kde by se mohla inkriminovaná poživatina vyskytovat (hlavně šlo o řepkový olej) a ta jídla jsem znal. Pokud mě honila mlsná, tak jsem se zeptal co a jak (smažená jídla a pod.) a pokud toho nebylo moc, tak jsem si užíval. Protože jak praví české mudrosloví "líná huba holé neštěstí". Takže proč obtěžovat mými problémy ostatní občany, když to mohu vyřešit sám. Tuto situaci ovšem (podle mne) zavinili Američané. Tam je možná situace, že když někomu se udělalo nevolno, tak okamžitě žaloval kohokoliv, o kom předpokládal, že by mohl mít na jeho pitomosti (on však byl ovšem "chtivinda hamižná") sebemenší zásluhu, aby vydoloval pokud možno hodně peněz. Což mu tamní soudy umožnily, neb nejspíš automaticky předpokládaly že žalobci jsou naprostí pitomci bez jakéhokoliv vzdělání. Takže se napadení začali chránit. (Příkladů je nesčetně a pořád někdo něco zkouší). Naši i evropští "cirkumanální akrobati" se toho horlivě chytili a neštěstí bylo na světě. Jako příklad může sloužit historie s glutamanem sodným.

Ad "co řekne blbec, musí být blbost ": Tady vůbec nejde o onen zmiňovaný omyl. Tady jde o zdravý selský rozum. Konzumuji jen to o čem vím, že pro mne bezpečné a pokud jsem na pochybách, zeptám se, neboť líná huba.... Tady jde taky o to, že EU si osobuje právo nám nařizovat co a jak. Pokud vím, jsme pořád suverenní stát s vlastní zákonodárnou mocí. Bohužel naši zákonodárci, tak jako v době před čtvrtstoletím, sklapnou kufry, případně se po EU opičí (viz aféra s půlením chleba v prodejnách). Přeženu-li to, tak EU včetně našeho zákonodárného sboru nám bude také nařizovat čím, jak a kdy si očišťovat fekální otvor našeho těla a nakonec i jak tuhá má být fekální hmota.

Omlouvám se, ale tak jsem se naplnil fekální hmotou, až jsem z toho dostal slovní dyzenterii.


7 Jméno: ZdenekZikovecky Info: GeTaPřVýPoDeS Ten seznam alergenů je zrovna jedna z   Téma: Prosaďme-logo 14.03.2016 v 12:25 id: 804043

Ten seznam alergenů je zrovna jedna z věcí, které smysl mají. Můj kolega má alergii na celer a zveřejnění alergenů mu usnadňuje výběr jídla. To chce personál restaurace, aby se jich každý alergik zvlášť vyptával, v kterých jídlech je daný alergen obsažen? Není i pro ně jednodušší, když to uvedou v jídelním lístku a nemusí odpovídat na opakované dotazy?

Nepodléhejme omylu, že všechno, co řekne blbec, musí být blbost. Například absolutní blbec odpoví na otázky typu ano/ne v 50% správně (jako kdybyste si hodili mincí).


8 Jméno: Malý  Řekl bych že U čápa používají   Téma: Prosaďme-logo 14.03.2016 v 08:41 id: 803532

Řekl bych, že U čápa používají zdravý rozum, na rozdíl od Komisí EU.


9 Jméno: Mirajz  2 Malý: Beru. Konečně jsem se prokousal   Téma: Prosaďme-logo 13.03.2016 v 19:52 id: 801821

2 Malý: Beru. Konečně jsem se prokousal nápovědou k fóru a tady je oznámení z hospody U Čápa.


10 Jméno: Malý  2 Mirajz: Poslední větší odstavec   Téma: Prosaďme-logo 13.03.2016 v 09:47 id: 800479

2 Mirajz: Poslední větší odstavec ("Proč navrhuji logo tohoto tvaru?") vysvětluje, proč nepoužít kulatý tvar zákazů (těmi nás EU zásobuje víc než dost), ale čistě informační značky.


11 Jméno: Mirajz  Ještě malou poznámku k navrhovanému   Téma: Prosaďme-logo 13.03.2016 v 09:00 id: 800388

Ještě malou poznámku k navrhovanému logu. Myslím , že by mělo mít kulatý tvar asi jako zákaz parkování (ve smajlících není), protože uvedený obdélníkový evokuje vlajku a nějaký hnidopišný šťoura, vy-víte-koho-myslím, by to mohl považovat za hanobení "státního" symbolu a už jen z principu do toho začít blbě vrtat.

Přitom smajlík značky "zákaz parkování", nebo dokonce "zákaz zastavení" by byl veleužitečný, neboť by varoval "bacha setrváváte na názorech, postojích, činnostech, myšlenkách, intimnostech, zkrátka na cokoliv si vzpomenete, které se neslučují s názory, postoji, činn.....atd. řádného a dbalého občana ČR případně EU". Pro dbalé občany by to bylo varování "POZOR jste ohrožen nákazou ve smyslu pořádkudbalých vy-víte-koho-myslím".


12 Jméno: Mirajz  Omlouvám se jestli to tu už bylo (jsem   Téma: Prosaďme-logo 13.03.2016 v 08:22 id: 800297

Omlouvám se jestli to tu už bylo (jsem nový a nečetl jsem všechno). Ale mám velezajímavý obrázek jak vyřešili oznámení alergenů v hospodě, pardon restaurace, "U Čápa" v Příchovicích (stojí to za zveřejnění :) ). Myslím, že tamní krčmář by logo bral všemi deseti. Poraďte jak to oznámení tady zveřejnit, nebo kam ho mohu poslat. To logo Non-Eu je výborný nápad, ale nezatoulat se na tyto stránky tak bych o něm ani nevěděl. Z to plyne: chce to přemlouvat majitele příslušných zařízení, aby ho začali používat, jinak se to neujme.


13 Jméno: Dyx Info: tajné prosim vratit nahoru na listu datum a hodinu   Téma: Prosaďme-logo 17.04.2014 v 19:23 id: 201370

prosim vratit nahoru na listu datum a hodinu posledniho pridaneho clanku nejak se to tam ztratilo.

Doufam ze po 2-tydenni umelecke pauze snad brzy opet do poustevnika neco pribyde... v opacnem pripade si budu stezovat a budu smutny


14 Jméno: 14  Abychom byli k EU spravedliví -- byla snad   Téma: Prosaďme-logo 15.04.2014 v 07:04 id: 201331

Abychom byli k EU spravedliví -- byla snad doba, kdy ne?


15 Jméno: Smith  Když jsme vstupily do té slavné EU tak   Téma: Prosaďme-logo 14.04.2014 v 21:54 id: 201327

Když jsme vstupily do té slavné EU tak to tu stojí za starou belu


16 Jméno: Zdeněk Info: tajné Jsem pro. Co stojí peněz to aby se   Téma: Prosaďme-logo 18.12.2013 v 21:45 id: 197661

Jsem pro. Co stojí peněz to aby se nějaký poslanec EU zviditelnil Bezhlavé přebírání norem které jsou těžko proveditelné a pak se stačí podívat v jiných státech EU a tam člověk vidí jak na takové normy jinde kašlou


17 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan @Rpic/noneu@JTak nám zakázali @b   Téma: Prosaďme-logo 18.10.2012 v 15:00 id: 178053

Tak nám zakázali Pomazánkové máslo! Navrhuji proto používat vzdoronázev Pomazánkové nemáslo. Co je to za blbost - Roztíratelný tuk? Tuk je přece mazadlo na jízdní kola! (Cizácky: vaselina!) Máme snad jíst roztíratelnou vazelínu? (Ta ať se jmenuje jako dosud Rama - ta mi nevadí, na zkoušku jsem ji koupil jen jednou a nikdy víc!) Namísto zakázaného (beztak cizáckého) slova marmeláda navrhuji úplně zavrhnout nám Unií vnucované ještě horší cizácké slovo džem, ale používat pozměněné české slovo povidlí.

Naopak bychom měli v Čechách zakázat používat pro všechny nečeské patoky to krásné české slovo pivo!

Jak prorocký byl článek "Prosaďme logo Non-EU"! http://sw.gurroa.cz/noneu.php - včetně mého návrhu vlajky Non-EU (začínám docela vážně uvažovat o jejím vyvěšování na svém baráku), dokonce jsem tam zcela mimochodem předpověděl nedávné problémy s metylalkoholem ve vodce...

Jen nevím, jestli jsem si neměl vlajku Non-EU včas patentovat, než si ji patentuje Mrtvosoft!


18 Jméno: VPJVM  Měl bych pro to ještě dodatek aby se NON   Téma: Prosaďme-logo 05.09.2007 v 09:40 id: 109477

Měl bych pro to ještě dodatek, aby se NON EU mohlo považovat za značku kvality: Vyjmenovat překročené normy, aby bylo poznat, že za tím nestojí lenost producenta.


19 Jméno: SW  Návrh progresívního trestního řádu   Téma: Prosaďme-logo 04.09.2007 v 23:09 id: 109445

Návrh progresívního trestního řádu jsem dokonce poslal na ministerstvo spravedlnosti. Ale jedinou odpověď, kterou jsem dostal, byla automaticky generovaná zprávička: O Vašem příspěvku budeme (snad) uvažovat. Tím to, jak se zdá, skončilo.


Komentáře

Začátek


28.08.2021 21:42